Polityka prywatności
Szanujemy prawo Odwiedzających stronę do prywatności. W trosce o jakość działania strony, wykorzystujemy stałe i sesyjne pliki cookies (tzw. ciasteczka[1]) w celach analitycznych i technicznych, a także celem dostosowania treści do preferencji odwiedzających. Mając na uwadze konieczność dopasowania wyglądu strony do indywidualnych potrzeb i możliwości technicznych użytkownika, przez stronę automatycznie w momencie odwiedzin zapisywane mogą być m.in. takie informacje jak:
- Data i godzina wizyty oraz czas jej trwania,
- Dane urządzenia z którego dokonano odwiedzin (np. model sprzętu, rozdzielczość ekranu),
- Typ i język przeglądarki oraz systemu operacyjnego,
- Adres IP oraz pliki cookies (tzw. ciasteczka).
Uwaga: Ta strona internetowa zawiera odnośniki (linki) do stron zewnętrznych. Linki te mogą prowadzić do stron również wykorzystujących własne pliki cookies. Zaleca się zapoznanie z polityką prywatności tych stron, przed odwiedzeniem ich poprzez odnośniki tutaj zawarte.
Przeglądarki internetowe i urządzenia mogące służyć do wyświetlania strony, domyślnie dopuszczają przechowywanie ciasteczek na urządzeniu Odwiedzającego. Możesz samodzielnie zarządzać tymi ustawieniami. Należy pamiętać, że zmiana niektórych ustawień może np. sprawić, że strona przestanie działać na Twoim urządzeniu poprawnie. Brak zmiany tych ustawień oznacza akceptację dla zapisywania wykorzystywanych na stronie plików cookies.
W przypadku pytań dotyczących naszej polityki prywatności, prosimy o kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres poczta@localhost.
[1] Pojęcie ciasteczka (pliku cookies) odnosi się do plików cookies i innych narzędzi zawartych w Dyrektywie 2009/136/WE Parlamentu Europejskiego dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (Dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej) oraz art. 173 Prawa telekomunikacyjnego.
Ochrona danych osobowych
Z dniem wejścia w życie RODO (obowiązujące od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych) uchylono przepisy dotychczas obowiązującej Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Powoływany dotychczas Administrator Bezpieczeństwa Informacji (ABI), od tego dnia nazywa się Inspektorem Ochrony Danych (zwany dalej: IOD), a jego powołanie stało się obowiązkowe dla podmiotów administracji publicznej. Do zadań IOD należy nadzór nad przetwarzaniem danych osobowych i działanie na rzecz zgodnego ich przetwarzania z przepisami o ochronie danych osobowych.
Głównym celem wejścia w życie przepisów RODO jest zapewnienie w całej UE spójnego i jednolitego mechanizmu ochrony podstawowych praw i wolności osób fizycznych oraz zapewnienie swobodnego przepływu danych osobowych między państwami członkowskimi. Nowe regulacje i zasady zwiększają poziom ochrony danych osobowych osób, których dane dotyczą między innymi poprzez:
• obowiązek publikowania informacji nt. naruszenia bezpieczeństwa danych — administratorzy danych osobowych mają obowiązek powiadomienia organu nadzorczego, a w stosownych przypadkach osoby, której dane dotyczą o naruszeniu jej danych;
• tzw. prawo do bycia zapomnianym — w sytuacji w której dana osoba nie chce by jej dane były przetwarzane, jak też brak jest przesłanki legalności przetwarzania jej danych;
• ułatwiony dostęp do danych (podstawa prawna art. 15 RODO);
• większa ochrona praw dzieci i nieletnich;
• skuteczniejsza egzekucja przestrzegania przepisów; polski organ ochrony danych osobowych posiada możliwość nakładania administracyjnych kar pieniężnych.
Szczegółowe informacje dotyczące przestrzegania przepisów związanych z ochroną danych osobowych:
Strona internetowa Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dotychczas Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych) — https://uodo.gov.pl/
Ze względu na obowiązujące od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) (zwane dalej: Rozporządzenie RODO), obowiązujące będą niżej wymienione zasady związane z przetwarzaniem udostępnionych dla Dębickich Zeszytów Historycznych — Pana/Pani danych osobowych:
I. Administratorem danych osobowych, zwanym dalej ADO jest Jan Swół, adres: ulica ul. Południowa 5, 39–200 Dębica.
II. Kontakt z ADO jest możliwy za pośrednictwem poczty e‑mail pod adresem — poczta@localhost.
III. ADO, zgodnie z art. 6 Rozporządzenia RODO przetwarza dane osobowe, w razie gdy spełniony jest co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków:
1. Osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;
2. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
3. Przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;
4. Przetwarzanie jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej;
5. Przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
6. Przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
IV. Dane osobowe przetwarzane będą celem realizacji zadań wynikających z obowiązujących ustaw i przepisów prawa.
V. Przysługuje Panu/Pani, w związku z przetwarzaniem udostępnionych przez Pana/Panią danych osobowych:
1. Prawo dostępu do Pana/Pani danych (na podstawie art. 15 Rozporządzenia RODO);
2. Prawo do sprostowania Pana/Pani danych (na podstawie art. 16 Rozporządzenia RODO);
3. Prawo do usunięcia Pana/Pani danych (na podstawie art. 17 Rozporządzenia RODO);
4. Prawo do ograniczenia przetwarzania Pana/Pani danych (na podstawie art. 18 Rozporządzenia RODO);
5. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych (na podstawie art. 21 Rozporządzenia RODO);
6. Prawo do przenoszenia Pana/Pani danych (na podstawie art. 20 Rozporządzenia RODO);
VI. Pana/Pani Dane osobowe mogą być udostępniane:
1. Upoważnionym z mocy prawa podmiotom;
2. Dostawcom systemów IT, z którymi współpracuje ADO, celem zapewnienia i utrzymania ciągłości oraz poprawności działania systemów;
3. Podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską, celem dostarczenia korespondencji;
4. Podmiotom z którymi współpracuje Administrator w zakresie obsługi interesantów;
VII. W przypadkach, w jakich przetwarzanie Pana/Pani danych osobowych realizowane jest na podstawie art.6 ust.1 lit. a Rozporządzenia RODO (czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych) przysługuje Panu/Pani prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie.
VIII. W razie uznania, że przetwarzanie przez w/w administratora Pana/Pani danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia RODO, przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Urzędu Ochrony Danych Osobowych.